Ranní kruh na ZaS

Děti se tím učí vyjadřovat, vybírat, co je podstatné, naslouchat druhým, diskutovat apod. (navíc se pochlubí, že byli např. v ZOO a nebudou to říkat každému zvlášť během dne). Učitel se seznamuje s aktuální náladou dětí a může podle toho volit vhodný způsob jednání (je například dobré vědět, že Jaruška je smutná, protože jí zemřel pejsek).

Seznámení s plány pro nový den probíhá například prostřednictvím „ranní zprávy“, která se může vztahovat k probíranému učivu – např.: „Dnes je 21. brezna a tento den je zvlastni tim ze zacina nejake nove obdobi. Promyslete si cim se toto obdobi lisi od jinych casti roku.“ (Děti odpovídají na otázku a opravují i chyby v textu.) Učitel může zároveň zjistit co už děti o tématu vědí i co by se dozvědět chtěly a podle toho je vhodně motivovat k dalším činnostem.