Kontakt, podpora webu, komentáře

V dolní části této stránky máte možnost přidávání příspěvků. Budu ráda za každé upozornění na nepřesnost, či za doplnění informací o školách, které na webu chybí a stojí za zařazení.

Web o alternativních školách jsem založila v roce 2001 jako součást diplomové práce „Zájem rodičů o alternativní formy primárního vzdělávání“.

Pokud byste chtěli podpořit fungování webu, můžete tak učinit na účet naší školy ZŠ Na rovině v Chrudimi. Jako účel platby je potřeba uvést „web o alterškolách“, aby bylo zřejmé na kterou z aktivit školy přispíváte.

Jana Hrázská

62 Comments v Kontakt, podpora webu, komentáře

  1. Dobrý den,

    obracím se na vás s prosbou, zda je známo jaké procento nebo kolik dětí v ČR navštěvuje Montessori předškolní a školní zařízení? Snažila jsem se údaje zjistit na Českém statistickém úřadu v Praze, ale jsou uvedeny pouze údaje -počet žáků navštěvující ostatní typy škol. V mé diplomové práci bych ráda toto srovnání uvedla.

    Děkuji za odpověď

  2. Simona Vlasáková dne 08.10.2010 18:16:25
  3. Dobrý den

    Pochybuju, že nějaká taková statistika existuje. Snad leda obvolat či dotazovat mailem konkrétní zařízení…? Seznam ZŠ i s kontakty je zde:
    http://www.montessoricr.cz/organizace_list.php?Kategorie=Z%8A&Nadpis=Seznam%20z%E1kladn%EDch%20%9Akol a seznam MŠ zde:
    http://www.montessoricr.cz/organizace_list.php?Kategorie=M%8A&Nadpis=Seznam%20mate%F8sk%FDch%20%9Akol

  4. Jana Hrázská dne 08.10.2010 18:33:11
  5. Velmi užitečný přehled včetně odborné literatury. Děkuji.

  6. Lucie Lopatová dne 30.03.2011 22:05:35
  7. Velmi vydařený web, zajímavé informace. Moc mi pomohly, děkuji!!!

  8. Anna Skoupá dne 17.04.2011 19:58:22
  9. Dobrý den,
    ráda bych se Vás zeptala koho považujete za významného propagátora alternativního školství v ČR? Děkuji za odpověď.

  10. Hana Panáčková dne 30.05.2011 10:31:45
  11. Karla Rýdla (http://www.upce.cz/univerzita/organy/rydl.html) – můj osobní názor 😉
    Jinak tu je řada lidí, kteří podporovali vznik jednotlivých alternativ, ale on se angažoval (angažuje) napříč spektrem…

  12. Jana Hrázská dne 30.05.2011 13:39:40
  13. Dobrý den,
    rádi bychom se optali, zdali náš typ vzdělávání (viz odkaz)
    nespadá pod „Některé zajímavé školy, které nelze zařadit pod konkrétní alternativní směr:“
    Rádi bychom, kdybyste nám tam také dali odkaz:))

    S přáním pěkného dne,
    Martin Jaroš
    ZŠ a MŠ Heřmánek

  14. Martin Jaroš dne 16.08.2011 9:43:00
  15. Máte to tam.

  16. jana.hrazska dne 28.08.2011 15:18:51
  17. DObrý den, jak se přihlásit do programu Zdravá škola?

  18. Štěpánka dne 10.09.2011 21:56:01
  19. Jana Hrázská dne 11.09.2011 20:10:27
  20. nevíte o nějaké alternativní školce,škole v Českém Krumlově nebo okolí? A nebude mít na dítě vliv přechod z alternativní školky,nebo školy do státní školy…myšleno z psychologického hlediska.Děkuji.

  21. Martin Fejfárek dne 27.09.2011 17:32:33
  22. Dobrý den
    Osobně nevím o žádné, ale našla jsem odkaz na jednu školu na http://www.sbscr.cz/?t=01&c=67&p=95.
    Přechod z alternativní do běžné školy na dítě vliv má, ale to i když dítě přestupuje z vesnické malotřídky do městské školy nebo když se dítě, které už je školák, stěhuje z jednoho města do druhého (i kdyby obě školy byly běžné, na každé se učí jinak a každá má jiný Školní vzdělávací program, takže může mít např. jiný počet hodin a trošku jinou skladbu předmětů v tomtéž ročníku). Nakonec vždycky záleží na učiteli – ten by měl být schopen začlenit i dítě, které se přistěhuje z Mongolska… Ovšem nebudeme si nalhávat, že je řada učitelů, kteří jsou natolik zamindrákovaní, že se na nových dětech snaží ukázat, jak je v té druhé škole nic nenaučili, záměrně přehlíží úspěchy a zdůrazňují nedostatky. Takovým je třeba se vyhnout, což je bohužel dost těžké. Výhodou v tomto je, když jsou alternativní třídy na běžné základní škole a celá alternativní třída postupuje na běžný druhý stupeň společně jako celek. Většinou ale část dětí odchází na gymnázia, takže třída pohromadě nezůstane.
    Zrovna u Začít spolu tu běžnou organizaci děti po menších dávkách poznávají od začátku, takže tam po přestupu hrozí opravdu jen střet se špatnou učitelkou, jinak by děti neměly mít problém. Naopak je dost možné, že oproti dětem z běžné školy budou v páté třídě samostatnější.
    Klidně si do „vaší“ školy zavolejte nebo napište, že byste se rád zašel podívat. Obvykle školy návštěvu rády umožní (k nám chodí každou chvíli někdo, děti už to ani nevnímají).

  23. Jana Hrázská dne 28.09.2011 6:53:53
  24. Dobry den,

    nemate, prosim, informaci o tom, zda se da v pubehu roku prestoupit ze skolky do skoly; mimo standardni termin?

    Dekuji a preji krasny den

  25. Karel Matějka dne 31.10.2011 16:59:00
  26. Obávám se, že ne – nevím o žádném takovém případu (i když to ještě nemusí znamenat, že nějaká cesta není). Ale k nám např. dochází dva předškoláci dvakrát týdně do výuky, případně se připojují na výlety, aniž by byli ve škole zapsaní. To by ovšem chtělo projednat přímo s „vaší“ školou.

  27. Jana Hrázská dne 06.11.2011 8:40:13
  28. Tak prý to nějak lze. Škola to musí zkonzultovat se zřizovatelem. Víc nevím.

  29. Jana Hrázská dne 06.11.2011 9:45:32
  30. Dobrý den, dovoluji si Vás oslovit s nabídkou služeb nové alternativní školky metody Montessori.
    Školka je určena pro děti od 3 měsíců do 7 let, nabízíme možnost prohlídky školky zdarma.
    Děkuji Vám za předání této informace lidem, které by tato nabídka mohla zaujmout.
    Školka se nachází v Plzni na Nové Hospodě na konečné trolejbusu 12.
    Děkuji Lenka Tlustá
    777 939 004

  31. Lenka Tlustá dne 07.11.2011 23:34:11
  32. Dobrý den,
    ráda bych Vám představila naše třídy Montessori na Praze 4. Koukněte na web :-). Pokud budete mít zájem nebo nějaký dotaz, kontaktujte nás, rádi Vám odpovíme.Miroslava Mourková

  33. Miroslava Mourková dne 07.12.2011 13:50:03
  34. Pěkný den,
    připojuji odkaz na naši zdravou školu, kterou jsem nenašla v uvedeném seznamu: Základní škola Mladá Boleslav, Dukelská 1112, příspěvková organizace. http://www.5zsmb.cz
    Přeji všem, kteří „jdou svou cestou“, hodně úspěchů a radosti.
    Marcela Pavlíková

  35. Marcela Pavlíková dne 25.01.2012 14:08:51
  36. Dobrý den.
    Doporučila bych sem vložit odkaz na seznam lesních MŠ – lesnims.cz
    Ten je již mezi „alternativci“ známý a tak obsahuje opravdu aktuální seznam existujících i vznikajících lesních mateřských škol. Spoustě rodičům sem nahlížejících by to určitě pomohlo.
    Přeji ještě více alternativního vzdělávání a nakonec… aby se alternativa s lidským přístupem stala standardem. HF

  37. Helen Fukalová dne 27.03.2012 10:32:48
  38. Dobrý den,
    jsem studentem 3. ročníku Ostravské univerzity a v současné době provádím výzkum ke své bakalářské práci, týkající se Waldorfských škol. Prosím Vás o vyplnění tohoto krátkého dotazníku, které by Vám nemělo zabrat více, než pět minut. Dotazník je určen pro rodiče dětí z waldorfských škol. Děkuji

  39. Jakub Štěpánek dne 29.03.2012 19:46:41
  40. Dobrý den
    Připojuji kontakt na naši školu, která nabízí indiviuální (domácí) vzdělávání žákům 2, stupně ZŠ. Jedná se o výuku pomocí internetu a digitálních učebních materiálů.

  41. Mgr. Jiří Miškar dne 19.04.2012 12:56:22
  42. Dobrý den, oponent mé závěrečné práce na téma „Alternativní školy“ má doplňující otázku:“Proč se v našich podmínkách alternativní školy nestaly organickou a významnou součástí svobodného školství?“
    Mohu znát vaši odpověď? Děkuji

    Myslím, že to je předčasná otázka.
    Možná by se součástí svobodného školství i staly, kdyby tehdejší vývoj nebyl přerušen válkou a socialismem (který žádné alternativy neumožňoval). Jak se bude naše školství vyvíjet nyní, ukáže čas. Bude trvat ještě dlouho, než odroste generace učitelů a rodičů, kteří se drží zažitých postupů, protože mají obavy ze změn, ale momentálně v ČR vzniká několik nových alterškol každý rok (někde je to spíše iniciativa rodičů, někde spíše učitelů). Prozatím alternativy (především různé Montessori iniciativy) stále sílí a nevypadá to, že by se v brzké době měl tento trend zastavit.
    Takže moje odpověď: v minulosti jako důsledek politických změn, v současnosti možná jen proto, že ještě neuběhl dostatek času (přičemž není vyloučeno, že se něčeho takového dožijeme).

    J.H.

  43. Květa Hrnčířová dne 11.05.2012 6:05:27
  44. Dobrý den,

    má dcera navštěvuje klasickou státní školu v Praze 4, ZŠ Táborská, nyní nastoupila do 3.ročníku. Teprve nyní se více dozvídám o Montessori principech výuky, které mi připadají skvělé. Prosím o Váš názor, zda je možné a vhodné přestoupit, a která z Montessori ZŠ v Praze nabízí nejen první ale i druhý stupeň výuky. Děkuji. Se srdečným pozdravem, Alena Lenzová

    Dobrý den
    Zda je pro vaši dceru vhodné přestupovat, na to Vám neodpovím. Záleží, jak se jí ve škole daří a je třeba zvážit, zda v tuto chvíli nepřevažuje vaše zapálení nad jejím. ZŠ Táborská má velice dobrou pověst (osobně jsem ji nikdy nenavštívila, ale pokud vím, využívá metody výuky, které z alterškol čerpají), takže je otázka, o kolik byste si mohli polepšit (pokud vůbec) a zda to vyváží zátěž spojenou se změnou prostředí. O druhém stupni Montessori vím u ZŠ Na Beránku a u ZŠ Na Dlouhém Lánu (ale to neznamená, že neexistují i další, o kterých nevím). Možná by stálo za to, navštívit některou z těchto škol i s dcerou – aby měla možnost, strávit takovou výukou alespoň den a sama se k přestupu vyjádřit. Může se stát, že ji výuka zaujme, ale ne natolik, aby chtěla měnit kamarády. Už jsem se s takovou situací setkala (šlo o přestup na naši školu), a tehdy jsem doporučila mamince, aby školu neměnila.
    Jiná situace by byla, jestli dcera ve škole není spokojená a o přestup by sama stála.

    J. H.

  45. Alena Lenzová dne 07.09.2012 9:41:14
  46. Dobrý den, syn má nastoupit do 1. třídy. Přemýšlím o alternativním způsobu výuky. Bydlíme na Praze 8. Existuje v blízkosti našeho bydliště nějaká alternativa klasického školství? Nechci trávit jeho dětství v autě a budit ho v pět hodin, abychom stihli výuku na druhém konci Prahy. To samo mi připadá už trošku bez efektu. Není někde k dispozici seznam podle oblastí? Moc děkuji za odpověď Irena

    Dobrý den
    O žádném takovém souhrnném seznamu nevím. Ono je to dost problematické i proto, že školy průběžně vznikají, vyvíjí se jejich směřování a zaměření se neuvádí do centrálního rejstříku školských zařízení, takže i já jednotlivé školy nacházím na webu spíš náhodně, nebo když mi někdo pošle odkaz a nedělám si iluze, že by takto vzniklé seznamy někdy mohly být kompletní. Uvažovala jsem o vytvoření mapy se zvýrazněnými alternativními školami, ale nejsem schopna něco takového vytvořit (pokud je tu někdo, kdo by to uměl, budu ráda, když se ozve). Zatím asi nezbývá, než projít weby jednotlivých alternativ každý zvlášť.
    Jana Hrázská

  47. Irena Valtová dne 14.12.2012 7:24:59
  48. Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, zda je možné kombinovat domácí a školní vzdělávání. Např. 1 den v týdnu pracovat s dítětem doma podle jeho individuálních potřeb a 4 dny v týdnu docházka do běžné školy.
    Děkuji.
    T.M.

    Dobrý den
    Možné to je. Jedna možnost je mít v denním vzdělávání žáka, který má z nějakých (zdravotních) důvodů individuální vzdělávací plán (např. dítě s pohybovým handicapem, které je snadno unavitelné). V IVP může být vymezeno, co se žák učí ve škole a co doma. Druhá možnost je mít žáka v domácím vzdělávání a domluvit na některé dny účast ve výuce. To je pro školu finančně nevýhodné, protože na žáka v domácím vzdělávání jdou finance pouze ve čtvrtinové výši, ale je to školami častěji volená možnost, protože to je legislativně jednodušší a zodpovědnost za vzdělání nese rodič, zatímco v denním vzdělávání za zvládnutí učiva a vysvědčení zodpovídá škola.
    Záleží, jakou máte v dosahu školu a jakou variantu by upřednostnil její ředitel/ředitelka.
    Ještě bych dobře zvážila důvody pro tuto kombinaci – při částečné docházce do školy budete muset hlídat, jaké učivo dělá celá třída a spíš než cestou domácího vzdělávání v pravém slova smyslu půjdete cestou množství domácích úkolů. Při kompletním domácím vzděláváním můžete mít mnohem víc volnosti – do hloubky se věnovat věcem, které dítě zaujmou a hlídat si jen obecné výstupy řekněme ke konci školního roku. Sociální kontakty rodiče domácích školáků řeší efektivněji různými kroužky (tam je obvykle i víc prostoru pro komunikaci a spolupráci, než ve školní lavici) a pokud by šlo o obavy, zda zvládnete roli učitelky, tak osobně mám v péči 25 domácích školáků, z nichž asi čtvrtina rodičů se obávala, jak svou roli zvládnou a ujišťovali se, že mohou jezdit na časté konzultace, ale všichni nakonec zjistili, že zvládají naprosto v pohodě a jezdí nakonec jen na přezkoušení 😉

    J. H.

  49. Taťána Majerová dne 20.05.2013 8:09:30
  50. Najde se někdo, kdo praktikuje domací vydělávání a chtěl by se podělit o své zkušenosti? Mockrát děkuji

  51. filip dne 27.07.2013 12:06:54
  52. Od publikování knihy o IPV paní Kovalikové již uběhla řada let. Existují vědecky podložené výzkumy, potvrzující správnost zavedení IPV?

  53. Josef dne 08.08.2013 21:12:33
  54. Zdravíme Vás,
    vytváříme katalog vybraných kvalitních míst kam se dá zajít s dětma, máme i sekci alternativních školek http://www.pidak.cz/alternativni-skolky . V komentářích se tu ptáte jak najít školku ve svém okolí. Náš web je k tomuto připraven a umí si s tím poradit, ať už přes gps např. z mobilu nebo zapsáním jména obce do vyhledávacího políčka. Pokud máte k dispozici vlastní seznam školek, rádi je podpoříme a do katalogu je zařadíme, ať poslouží všem.

  55. Pidak dne 25.08.2013 11:28:35
  56. Dobrý den, nabízíme našim dětem i rodičům vzdělávání dětí v oblasti EVVO a ekologických přístupů ( viz https://www.ms.noveveseli.cz), můžete nám říct, zda spadáme do nějaké alternativy , event. do dobré školy, pokud ano, můžete vložit odkaz na naši MŠ?
    Děkuji.
    Monika Kovalská,
    vedoucí učitelka MŠ Nové Veselí
    ZŠ a MŠ Nové Večelí, přísp. org.

  57. Monika Kovalská dne 29.09.2013 8:02:27
  58. Dnes se na mě obrátili rodiče dítěte navštěvujícího školu s daltonskými prvky ve výuce s prosbou o pomoc, protože bude muset absolvovat normální přijímací zkoušky na SŠ.Perfektně odříkává poučky, ale prakticky neumí skoro nic.V 9.tř. neumí shodu,vyjmenovaná slova,nechápe větné členy atd….V matematice je to podle kolegyně stejné.K čemu jsou alternativní školy, když tyhle děti pro samou
    ,,svobodnou výuku“ neumí ani základní učivo? Na střední škole peklo a kdo pak bez dřiny vůbec udělá státní maturitu? Znám děti, které maturitu ,,nedaly“ ani napotřetí!!!( tím nemyslím jen z alternativních škol).
    Mě čeká rok doučování a snad pak bude mít dívka šanci zvládnout náročné požadavky gymnázia, kde se s nikým nebude nikdo mazlit ( a to mám opravdu zažité na vlastních dětech).

    Dobrý den
    Takhle funguje zobecňování. Já samozřejmě nevím, proč zmiňované dítě neumí základní věci – zda je to vinou špatné práce učitelky, nebo na to dotyčné dítě jednoduše nemá kapacitu, nebo to má nějaký jiný důvod. Ale rozhodně nepochopit základy není cílem ani žádným z principů alternativních škol. Skoro bych řekla, že je tomu právě naopak – že snaha o skutečné pochopení a zvládnutí aplikace učiva je v alterškolách větší, než ve školách běžných. Konkrétně moje zkušenost je, že žáci, kteří ode mě odcházeli jako žáci, kteří podle mého názoru neměli ideálně zvládnuté učivo (např. kvůli nějaké dys nebo z jiných důvodů) nyní v nové škole prospívají s jedničkami. Vysvětluji si to tím, že v běžné škole nemá učitelka takový přehled o tom, co dítě vyřešilo jen mechanicky – bez pochopení podstaty, případně co opsalo (u nás neexistují žádné hromadné písemky, děti mi své dovednosti a znalosti prokazují denně tváří v tvář a často s jednotlivcem absolvuji celý jeho postup uvažování, takže nedostatky snadno odhalím).
    Dotyčnému dítěti nejvíce pomůžete, když se pokusíte rozklíčovat konkrétní příčinu problému a od té se potom odrazíte.
    Držím pěsti, aby se vám podařilo nesklouznout k tomu, že se ve snaze potvrdit špatnou úroveň alterškol budete chytat každého neúspěchu dítěte jako důkazu. To by dítěti mohlo velmi uškodit.
    Já vás mohu jen ujistit, že coby učitelka v alterškole si kladu za cíl jak zvládnutí učiva (pochopení i schopnost aplikace), tak vytvoření kladného vztahu ke vzdělávání, přičemž nic z toho nesmí být na úkor toho druhého. Ani podle mě není v zájmu dětí vytváření skleníkového prostředí (osobně za skleník považuji i věkově homogenní skupinu zdravých dětí, ale to by bylo velmi obsáhlé téma k diskusi).
    Je to jako se vším – existují školy dobré i špatné, právě tak dobří i špatní učitelé… a někdy i nepříznivé okolnosti, se kterými sebelepší učitel nic nenadělá.
    Přeju, aby se vám podařilo vše zvládnout ku prospěchu dítěte i k Vaší spokojenosti.
    Jana Hrázská

  59. Mgr.Zdeňka Netolická dne 29.09.2013 18:37:15
  60. Dobrý den,
    v rámci studia píši práci o dětech s poruchou autistického spektra. Ráda bych se zeptala, jaké alternativní školy mohou tyto děti využívat?

    Řekla bych, že všechny, které jsou k tomu svolné 😉
    Nemyslím, že záleží na typu školy. Záleží na ochotě a schopnostech konkrétního pedagogického sboru a rodičů dítěte.
    My stavíme na montessori pedagogice a na projektovém vyučování a děti s poruchami autistického spektra integrované máme. Řadu dalších dětí s PAS máme v domácím vzdělávání (většina z těchto dětí by byla schopna s asistentem fungovat v denní docházce, ale nemají v dosahu školu, která by byla ochotna nebo schopna to zrealizovat). Nenapadá mě jediný důvod, proč by integrace nebyla možná v jakémkoli typu školy, pokud se bavíme obecně. Samozřejmě pro konkrétní dítě zřejmě může být nějaký typ školy vhodnější, ale to už závisí na konkrétním založení a postižení dítěte (a i děti s autismem jsou každé jiné, stejně jako děti zdravé).

  61. Burianová Andrea dne 14.10.2013 11:49:47
  62. Dobrý den,

    chtěla bych se zeptat, zda neznáte nějakou knihu o alternativních školách, kde je přímo popsán učitel/vychovatel alternativní školy? Nejlépe přímo kniha? Děkuji.

  63. Radka dne 24.11.2013 17:17:26
  64. Dobrý den,
    ráda bych přidala odkaz na nově vznikající alternativní základní školu LETOKRUH v Brně – http://www.skolaletokruh.cz – která bude v září 2014 otevírat první třídu pro 16 dětí.
    Předem moc děkuji,
    J. Andrésková

  65. Andrésková Jana dne 08.01.2014 20:27:48
  66. Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o pomoc. Mohla byste mi prosím poradit, co je potřeba k založení nestátní školy?
    Děkuji moc.
    S pozdravem Lucie Bechyňová

    Dobrý den

    No, je toho hodně. Měli jsme nedávno setkání zakladatelů malých nestátních škol a dohodli jsme se, že pro zakládání nové školy zřídím na tomto webu samostatnou stránku, na které budou i vzory různých žádostí apod. Ale zatím nevím, kdy se k tomu dostanu…

    V zásadě je potřeba kupa papírů (ty Vám mohu poslat, když se mi ozvete na mail), vhodná budova (ideálně budova, která už byla zkolaudována jako školské zařízení, jinak se musí zkolaudovat; musí ji schválit stavební úřad a hygiena, musí to mít oddělené dívčí, chlapecké WC a WC pro personál, třídy s dostatečným osvětlením atd.) a souhlas obce a kraje. To, zda seženete dost učitelů (včetně ředitele, který kromě VŠ pedagogického vzdělání musí mít alespoň 4 roky pedagogické praxe), žáků apod. už je na vás, ale to, zda seženete budovu a souhlas obce jsou vnější okolnosti, které na vás až tak moc záviset nemusí… když bude město nebo kraj proti, nehnete se dál, proto doporučuji začít ověřením, zda by město a následně kraj vydalo souhlas pro MŠMT.

    Jana Hrázská

  67. Lucie Bechyňová dne 05.04.2014 20:37:55
  68. Hallo,

    ich möchte gerne wissen, wie ich Freilernen/Homeschooling in Tschechien leben kann. Wie muß ich das beim Schulamt beantragen? Für Hilfe bin ich sehr dankbar.

  69. Heike Kreusch dne 30.05.2014 12:35:50
  70. Hello,

    I want to know, how I can live in Czech Republic. Where I can apply for homeschooling, which office? I need contact an help.
    Thanks.

  71. Heike Kreusch dne 30.05.2014 12:39:10
  72. Dobrý den,
    chtěla jsem vás informovat o petici na záchranu lesních školek. na strákách:
    e-petice.cz
    prosím podpořte svými hlasy, jde o vás!!!

    s pozdravem
    Jitka

  73. jitka bartlova dne 09.07.2014 8:27:32
  74. Dobrý den!
    Právě zakládáme novou alternativní školu Ježek bez klece, v Brně. Zakládá se na svobodě učení. Ráda bych o ní informovala a také poprosila o podporu v projektu, kde bychom mohli získat peníze na rozjezd (http://www.nastartujtese.cz/projekt/293/jezek-bez-klece/). Myslíme si, že alternativní školství je ta správná cesta, protože hlavní vzdělávací proud má až příliš mnoho nedostatků. Zakladatelka této školy nechtěla pouze nadávat, ale rozhodla se něco pro to udělat:)

  75. Barbora Jeřábková dne 19.08.2014 0:00:35
  76. Dobrý den,
    v prvé řadě Vám chci poděkovat za zajímavý web se spoustou informací pro ty, které zajímají alternativní formy vyučovaní v ČR.
    Rád bych ale také upozornil na drobnou chybu uvedenou v kapitole věnované Waldorfské škole. První škola založená Rudolfem Steinerem (resp. továrníkem E. Motlem) v roce 1919 byla ve Stuttgartu pro děti zaměstnanců továrny na cigarety Waldorf-Astoria. Odtud název Waldorf.

    Odpověď: Děkuji! Opraveno.
    J. H.

  77. Ondřej Vraj dne 24.10.2014 20:53:04
  78. Dobrý den.

    Jsem německé ženy a mám otázku:

    Mé děti jsou v polské škole zdarma.
    Mé děti dělat domácí Vzdělávání v Polsku.

    Tam, moje děti dělají svou kvalifikaci,
    jsou celostátně uznávané.

    Tato škola je uznána v České republice?

    Pak bychom chtěli žít v České republice.

    Co autorita mi odpovědět?

    láska pozdravy

    Heike Krempoli

    (Krempoli@gmx.net)

  79. Heike Krempoli dne 13.11.2014 11:33:51
  80. dobry den,rada budu ucit dite doma a rozvijet jej dle mych predstav

  81. veronika kocova dne 24.02.2015 18:11:47
  82. Dobry den, rad bych Vas upozornil na neplatny odkaz na „ramcovy vzdelavaci program pro zakladni skoly“ (1. odkaz pod obrazkem na strance); odhadem nahradni odkaz by mohl byt: http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-program-pro-zakladni-vzdelavani.
    Dekuji za existenci tohoto webu.

    Odpověď:
    Díky!
    J. H.

  83. David dne 13.04.2015 22:47:22
  84. Dobrý den, jsem studentka a z vašich stránek jsem si krásně načetla stručné, ale výstižné charakteristiky alternativních škol, za to děkuji. Ale co mě zaráží, je to, kolik pravopisných chyb jsem objevila. Ano, asi se projevuje má učitelská deformace, ale zrovna na stránkách o škole, bych nečekala základní chyby v interpunkci. Myslím, že by bylo vhodné to opravit. Nevím, kdo web píše, ale takhle je to pro ostudu učitelů.
    S pozdravem
    studentka Lenka

  85. Lenka dne 15.05.2015 18:07:27
  86. Dobrý den, chtěli bychom nedaleko Plzně založit klubík dětí, které se připravují na domácí studium, nebo jsou již oficiálně domoškoláky. Ale samozřejmě by klub byl otevřen i dětem, které mají jakýkoliv druh alternativního vzdělávání, nebo by k nám zkrátka jen chtěly chodit. Líbí se nám propojování informací o světě tak, aby se děti přirozeně učily ze zkušeností, věci si mohly ohmatat, vyzkoušet a poznávaly je v souvislostech a zcela přirozeně a nenásilnou cestou. Klub by měl být určen předškolním dětem a mladším školákům. Chtěla jsem se zeptat, jestli s něčím takovým již máte zkušenost, popřípadě jestli máte nějaké rady a typy, které by se nám mohly hodit. Děkuji 🙂

    Odpověď: Doporučuju facebook – konkrétně skupinu pro domácí a komunitní vzdělávání: https://www.facebook.com/groups/212767718876492/?fref=ts
    J.H.

  87. Barbora dne 21.09.2015 14:20:58
  88. Dobrý den. Nevíte prosím zda se nechystá nebo již není nějaká dobrá škola v okolí Dvora Králové, Trutnova apod.? Zatím jsem nic neobjevila. Potřebovali bychom tak za 3 roky. Máme zkušenosti s Waldorfem,ale nebyli bychom tak vybiravi. Hlavně ne „normalka „, nebo byla nějaká osvicenejsi.
    Moc děkuji za odpověď

    Odpověď: http://www.inovativnivzdelavani.cz/mapa-inspirativnich-skol2/
    J.H.

  89. Anna dne 03.01.2016 19:35:13
  90. Dobrý den,
    prosím bylo by možné zařadit naši školu Kairos, základní škola, která inspiruje, mezi školy s Jenským plánem? Děkuji pěkně.

    Odpověď: Přidána. J.H.

  91. Hana Frydrichová dne 21.01.2016 22:31:33
  92. Vážená paní Hrázská,
    zajímalo by mě, o jakou legislativu se v současnosti opírá alternativní školství v ČR? Po tolika novelách Školského zákona mi už tento připadá nesmírně nepřehledný a uvítala bych doporučení, v které části hledat poučení o právních informacích, týkajících se právě fungování alternativního školství, které by byly relevantní pro rodiče potenciálních žáků těchto škol.
    Předem velmi děkuji za odpověď.

    Odpověď:
    Pro alternativní školy platí stejná legislativa jako pro všechny ostatní. Rámcový vzdělávací program umožňuje mnohé – většina škol pouze nevyužila jeho možnosti.
    J. H.

  93. Eva Suchomelová dne 22.03.2016 11:15:01
  94. Nově zakládaná škola v Blansku hledá paní učitelku. Školu zakládají aktivní rodiče, kteří už mají několikaleté zkušenosti s provozem lesní mateřské školy. Cituji: „Naše vize je otevřít první skupinu v září 2016, tudíž nástup je od září, očekáváme však vlastní zainteresovanost na přípravě již dříve ve spolupráci s námi. Peníze dle tabulek. Smlouva/DPP/DPČ záleží na dohodě. Jsme otevření vzít dva lidi na DPP, kteří se budou střídat nebo jednoho člověka na plný úvazek, kterého v případě potřeby zastoupí ředitel (toho škola už má). Rovněž budeme muset najít člověka do družiny. Směřování – žádný vyhraněný směr, naše zacílení je komunitní škola, která nebude striktně orientována směrem Montessori, Waldorf, Intuitivní pedagogika, Respektovat a být respektován, Začít spolu atd. Rádi bychom od každého „to nejlepší“, od každého něco, co bude nám a hlavně „dětem“ a pedagogovi vyhovovat.
    Jednoduše, pokud najdete toho pravého člověka, myslím, že se vzájemně dohodneme.“ Kontakt třeba přes mě, předám. klara.kucerova@post.cz

  95. Klára Kučerová dne 06.05.2016 6:20:56
  96. Dobrý den, chtěl bych tyto informace využít do své seminární práce o alternativní výchově ve školách, chtěl bych se prosím poradit jak tuto stránku doslovně ocitovat? Předem děkuji za odpověď. Popřípadě, jestli budete tak hodní pošlete mi Váš návrh ocitovaní.

  97. Matěj Lindovský dne 18.05.2016 10:03:35
  98. Základní škola Horská 256 Vrchlabí
    hledá od 1. 9. 2016
    kvalifikovaného učitele pro spojený 1., 2. a 3.ročník
    třídy s alternativními prvky
    (Montessori, lesní pedagogika, respektující přístup).
    Podmínkou kurz Montessori, praxe.
    Možnost získání obecního bytu.

  99. Zuzana Bartošová dne 25.05.2016 16:56:04

Leave a comment

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.