Kontakt, podpora webu, komentáře
V dolní části této stránky máte možnost přidávání příspěvků. Budu ráda za každé upozornění na nepřesnost, či za doplnění informací o školách, které na webu chybí a stojí za zařazení.
Web o alternativních školách jsem založila v roce 2001 jako součást diplomové práce „Zájem rodičů o alternativní formy primárního vzdělávání“.
Pokud byste chtěli podpořit fungování webu, můžete tak učinit na účet naší školy ZŠ Na rovině v Chrudimi. Jako účel platby je potřeba uvést „web o alterškolách“, aby bylo zřejmé na kterou z aktivit školy přispíváte.
62 Comments v Kontakt, podpora webu, komentáře
Leave a comment
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Dobrý den,
obracím se na vás s prosbou, zda je známo jaké procento nebo kolik dětí v ČR navštěvuje Montessori předškolní a školní zařízení? Snažila jsem se údaje zjistit na Českém statistickém úřadu v Praze, ale jsou uvedeny pouze údaje -počet žáků navštěvující ostatní typy škol. V mé diplomové práci bych ráda toto srovnání uvedla.
Děkuji za odpověď
Dobrý den
Pochybuju, že nějaká taková statistika existuje. Snad leda obvolat či dotazovat mailem konkrétní zařízení…? Seznam ZŠ i s kontakty je zde:
http://www.montessoricr.cz/organizace_list.php?Kategorie=Z%8A&Nadpis=Seznam%20z%E1kladn%EDch%20%9Akol a seznam MŠ zde:
http://www.montessoricr.cz/organizace_list.php?Kategorie=M%8A&Nadpis=Seznam%20mate%F8sk%FDch%20%9Akol
Velmi užitečný přehled včetně odborné literatury. Děkuji.
Velmi vydařený web, zajímavé informace. Moc mi pomohly, děkuji!!!
Dobrý den,
ráda bych se Vás zeptala koho považujete za významného propagátora alternativního školství v ČR? Děkuji za odpověď.
Karla Rýdla (http://www.upce.cz/univerzita/organy/rydl.html) – můj osobní názor 😉
Jinak tu je řada lidí, kteří podporovali vznik jednotlivých alternativ, ale on se angažoval (angažuje) napříč spektrem…
Dobrý den,
rádi bychom se optali, zdali náš typ vzdělávání (viz odkaz)
nespadá pod „Některé zajímavé školy, které nelze zařadit pod konkrétní alternativní směr:“
Rádi bychom, kdybyste nám tam také dali odkaz:))
S přáním pěkného dne,
Martin Jaroš
ZŠ a MŠ Heřmánek
Máte to tam.
DObrý den, jak se přihlásit do programu Zdravá škola?
http://www.program-spz.cz/jak-se-pripravit-na-vstup-do-site-spz
nevíte o nějaké alternativní školce,škole v Českém Krumlově nebo okolí? A nebude mít na dítě vliv přechod z alternativní školky,nebo školy do státní školy…myšleno z psychologického hlediska.Děkuji.
Dobrý den
Osobně nevím o žádné, ale našla jsem odkaz na jednu školu na http://www.sbscr.cz/?t=01&c=67&p=95.
Přechod z alternativní do běžné školy na dítě vliv má, ale to i když dítě přestupuje z vesnické malotřídky do městské školy nebo když se dítě, které už je školák, stěhuje z jednoho města do druhého (i kdyby obě školy byly běžné, na každé se učí jinak a každá má jiný Školní vzdělávací program, takže může mít např. jiný počet hodin a trošku jinou skladbu předmětů v tomtéž ročníku). Nakonec vždycky záleží na učiteli – ten by měl být schopen začlenit i dítě, které se přistěhuje z Mongolska… Ovšem nebudeme si nalhávat, že je řada učitelů, kteří jsou natolik zamindrákovaní, že se na nových dětech snaží ukázat, jak je v té druhé škole nic nenaučili, záměrně přehlíží úspěchy a zdůrazňují nedostatky. Takovým je třeba se vyhnout, což je bohužel dost těžké. Výhodou v tomto je, když jsou alternativní třídy na běžné základní škole a celá alternativní třída postupuje na běžný druhý stupeň společně jako celek. Většinou ale část dětí odchází na gymnázia, takže třída pohromadě nezůstane.
Zrovna u Začít spolu tu běžnou organizaci děti po menších dávkách poznávají od začátku, takže tam po přestupu hrozí opravdu jen střet se špatnou učitelkou, jinak by děti neměly mít problém. Naopak je dost možné, že oproti dětem z běžné školy budou v páté třídě samostatnější.
Klidně si do „vaší“ školy zavolejte nebo napište, že byste se rád zašel podívat. Obvykle školy návštěvu rády umožní (k nám chodí každou chvíli někdo, děti už to ani nevnímají).
Dobry den,
nemate, prosim, informaci o tom, zda se da v pubehu roku prestoupit ze skolky do skoly; mimo standardni termin?
Dekuji a preji krasny den
Obávám se, že ne – nevím o žádném takovém případu (i když to ještě nemusí znamenat, že nějaká cesta není). Ale k nám např. dochází dva předškoláci dvakrát týdně do výuky, případně se připojují na výlety, aniž by byli ve škole zapsaní. To by ovšem chtělo projednat přímo s „vaší“ školou.
Tak prý to nějak lze. Škola to musí zkonzultovat se zřizovatelem. Víc nevím.
Dobrý den, dovoluji si Vás oslovit s nabídkou služeb nové alternativní školky metody Montessori.
Školka je určena pro děti od 3 měsíců do 7 let, nabízíme možnost prohlídky školky zdarma.
Děkuji Vám za předání této informace lidem, které by tato nabídka mohla zaujmout.
Školka se nachází v Plzni na Nové Hospodě na konečné trolejbusu 12.
Děkuji Lenka Tlustá
777 939 004
Dobrý den,
ráda bych Vám představila naše třídy Montessori na Praze 4. Koukněte na web :-). Pokud budete mít zájem nebo nějaký dotaz, kontaktujte nás, rádi Vám odpovíme.Miroslava Mourková
Pěkný den,
připojuji odkaz na naši zdravou školu, kterou jsem nenašla v uvedeném seznamu: Základní škola Mladá Boleslav, Dukelská 1112, příspěvková organizace. http://www.5zsmb.cz
Přeji všem, kteří „jdou svou cestou“, hodně úspěchů a radosti.
Marcela Pavlíková
Dobrý den.
Doporučila bych sem vložit odkaz na seznam lesních MŠ – lesnims.cz
Ten je již mezi „alternativci“ známý a tak obsahuje opravdu aktuální seznam existujících i vznikajících lesních mateřských škol. Spoustě rodičům sem nahlížejících by to určitě pomohlo.
Přeji ještě více alternativního vzdělávání a nakonec… aby se alternativa s lidským přístupem stala standardem. HF
Dobrý den,
jsem studentem 3. ročníku Ostravské univerzity a v současné době provádím výzkum ke své bakalářské práci, týkající se Waldorfských škol. Prosím Vás o vyplnění tohoto krátkého dotazníku, které by Vám nemělo zabrat více, než pět minut. Dotazník je určen pro rodiče dětí z waldorfských škol. Děkuji
Dobrý den
Připojuji kontakt na naši školu, která nabízí indiviuální (domácí) vzdělávání žákům 2, stupně ZŠ. Jedná se o výuku pomocí internetu a digitálních učebních materiálů.
Dobrý den, oponent mé závěrečné práce na téma „Alternativní školy“ má doplňující otázku:“Proč se v našich podmínkách alternativní školy nestaly organickou a významnou součástí svobodného školství?“
Mohu znát vaši odpověď? Děkuji
Myslím, že to je předčasná otázka.
Možná by se součástí svobodného školství i staly, kdyby tehdejší vývoj nebyl přerušen válkou a socialismem (který žádné alternativy neumožňoval). Jak se bude naše školství vyvíjet nyní, ukáže čas. Bude trvat ještě dlouho, než odroste generace učitelů a rodičů, kteří se drží zažitých postupů, protože mají obavy ze změn, ale momentálně v ČR vzniká několik nových alterškol každý rok (někde je to spíše iniciativa rodičů, někde spíše učitelů). Prozatím alternativy (především různé Montessori iniciativy) stále sílí a nevypadá to, že by se v brzké době měl tento trend zastavit.
Takže moje odpověď: v minulosti jako důsledek politických změn, v současnosti možná jen proto, že ještě neuběhl dostatek času (přičemž není vyloučeno, že se něčeho takového dožijeme).
J.H.
Dobrý den,
má dcera navštěvuje klasickou státní školu v Praze 4, ZŠ Táborská, nyní nastoupila do 3.ročníku. Teprve nyní se více dozvídám o Montessori principech výuky, které mi připadají skvělé. Prosím o Váš názor, zda je možné a vhodné přestoupit, a která z Montessori ZŠ v Praze nabízí nejen první ale i druhý stupeň výuky. Děkuji. Se srdečným pozdravem, Alena Lenzová
Dobrý den
Zda je pro vaši dceru vhodné přestupovat, na to Vám neodpovím. Záleží, jak se jí ve škole daří a je třeba zvážit, zda v tuto chvíli nepřevažuje vaše zapálení nad jejím. ZŠ Táborská má velice dobrou pověst (osobně jsem ji nikdy nenavštívila, ale pokud vím, využívá metody výuky, které z alterškol čerpají), takže je otázka, o kolik byste si mohli polepšit (pokud vůbec) a zda to vyváží zátěž spojenou se změnou prostředí. O druhém stupni Montessori vím u ZŠ Na Beránku a u ZŠ Na Dlouhém Lánu (ale to neznamená, že neexistují i další, o kterých nevím). Možná by stálo za to, navštívit některou z těchto škol i s dcerou – aby měla možnost, strávit takovou výukou alespoň den a sama se k přestupu vyjádřit. Může se stát, že ji výuka zaujme, ale ne natolik, aby chtěla měnit kamarády. Už jsem se s takovou situací setkala (šlo o přestup na naši školu), a tehdy jsem doporučila mamince, aby školu neměnila.
Jiná situace by byla, jestli dcera ve škole není spokojená a o přestup by sama stála.
J. H.
Dobrý den, syn má nastoupit do 1. třídy. Přemýšlím o alternativním způsobu výuky. Bydlíme na Praze 8. Existuje v blízkosti našeho bydliště nějaká alternativa klasického školství? Nechci trávit jeho dětství v autě a budit ho v pět hodin, abychom stihli výuku na druhém konci Prahy. To samo mi připadá už trošku bez efektu. Není někde k dispozici seznam podle oblastí? Moc děkuji za odpověď Irena
Dobrý den
O žádném takovém souhrnném seznamu nevím. Ono je to dost problematické i proto, že školy průběžně vznikají, vyvíjí se jejich směřování a zaměření se neuvádí do centrálního rejstříku školských zařízení, takže i já jednotlivé školy nacházím na webu spíš náhodně, nebo když mi někdo pošle odkaz a nedělám si iluze, že by takto vzniklé seznamy někdy mohly být kompletní. Uvažovala jsem o vytvoření mapy se zvýrazněnými alternativními školami, ale nejsem schopna něco takového vytvořit (pokud je tu někdo, kdo by to uměl, budu ráda, když se ozve). Zatím asi nezbývá, než projít weby jednotlivých alternativ každý zvlášť.
Jana Hrázská
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda je možné kombinovat domácí a školní vzdělávání. Např. 1 den v týdnu pracovat s dítětem doma podle jeho individuálních potřeb a 4 dny v týdnu docházka do běžné školy.
Děkuji.
T.M.
Dobrý den
Možné to je. Jedna možnost je mít v denním vzdělávání žáka, který má z nějakých (zdravotních) důvodů individuální vzdělávací plán (např. dítě s pohybovým handicapem, které je snadno unavitelné). V IVP může být vymezeno, co se žák učí ve škole a co doma. Druhá možnost je mít žáka v domácím vzdělávání a domluvit na některé dny účast ve výuce. To je pro školu finančně nevýhodné, protože na žáka v domácím vzdělávání jdou finance pouze ve čtvrtinové výši, ale je to školami častěji volená možnost, protože to je legislativně jednodušší a zodpovědnost za vzdělání nese rodič, zatímco v denním vzdělávání za zvládnutí učiva a vysvědčení zodpovídá škola.
Záleží, jakou máte v dosahu školu a jakou variantu by upřednostnil její ředitel/ředitelka.
Ještě bych dobře zvážila důvody pro tuto kombinaci – při částečné docházce do školy budete muset hlídat, jaké učivo dělá celá třída a spíš než cestou domácího vzdělávání v pravém slova smyslu půjdete cestou množství domácích úkolů. Při kompletním domácím vzděláváním můžete mít mnohem víc volnosti – do hloubky se věnovat věcem, které dítě zaujmou a hlídat si jen obecné výstupy řekněme ke konci školního roku. Sociální kontakty rodiče domácích školáků řeší efektivněji různými kroužky (tam je obvykle i víc prostoru pro komunikaci a spolupráci, než ve školní lavici) a pokud by šlo o obavy, zda zvládnete roli učitelky, tak osobně mám v péči 25 domácích školáků, z nichž asi čtvrtina rodičů se obávala, jak svou roli zvládnou a ujišťovali se, že mohou jezdit na časté konzultace, ale všichni nakonec zjistili, že zvládají naprosto v pohodě a jezdí nakonec jen na přezkoušení 😉
J. H.
Najde se někdo, kdo praktikuje domací vydělávání a chtěl by se podělit o své zkušenosti? Mockrát děkuji
Od publikování knihy o IPV paní Kovalikové již uběhla řada let. Existují vědecky podložené výzkumy, potvrzující správnost zavedení IPV?
Zdravíme Vás,
vytváříme katalog vybraných kvalitních míst kam se dá zajít s dětma, máme i sekci alternativních školek http://www.pidak.cz/alternativni-skolky . V komentářích se tu ptáte jak najít školku ve svém okolí. Náš web je k tomuto připraven a umí si s tím poradit, ať už přes gps např. z mobilu nebo zapsáním jména obce do vyhledávacího políčka. Pokud máte k dispozici vlastní seznam školek, rádi je podpoříme a do katalogu je zařadíme, ať poslouží všem.
Dobrý den, nabízíme našim dětem i rodičům vzdělávání dětí v oblasti EVVO a ekologických přístupů ( viz https://www.ms.noveveseli.cz), můžete nám říct, zda spadáme do nějaké alternativy , event. do dobré školy, pokud ano, můžete vložit odkaz na naši MŠ?
Děkuji.
Monika Kovalská,
vedoucí učitelka MŠ Nové Veselí
ZŠ a MŠ Nové Večelí, přísp. org.
Dnes se na mě obrátili rodiče dítěte navštěvujícího školu s daltonskými prvky ve výuce s prosbou o pomoc, protože bude muset absolvovat normální přijímací zkoušky na SŠ.Perfektně odříkává poučky, ale prakticky neumí skoro nic.V 9.tř. neumí shodu,vyjmenovaná slova,nechápe větné členy atd….V matematice je to podle kolegyně stejné.K čemu jsou alternativní školy, když tyhle děti pro samou
,,svobodnou výuku“ neumí ani základní učivo? Na střední škole peklo a kdo pak bez dřiny vůbec udělá státní maturitu? Znám děti, které maturitu ,,nedaly“ ani napotřetí!!!( tím nemyslím jen z alternativních škol).
Mě čeká rok doučování a snad pak bude mít dívka šanci zvládnout náročné požadavky gymnázia, kde se s nikým nebude nikdo mazlit ( a to mám opravdu zažité na vlastních dětech).
Dobrý den
Takhle funguje zobecňování. Já samozřejmě nevím, proč zmiňované dítě neumí základní věci – zda je to vinou špatné práce učitelky, nebo na to dotyčné dítě jednoduše nemá kapacitu, nebo to má nějaký jiný důvod. Ale rozhodně nepochopit základy není cílem ani žádným z principů alternativních škol. Skoro bych řekla, že je tomu právě naopak – že snaha o skutečné pochopení a zvládnutí aplikace učiva je v alterškolách větší, než ve školách běžných. Konkrétně moje zkušenost je, že žáci, kteří ode mě odcházeli jako žáci, kteří podle mého názoru neměli ideálně zvládnuté učivo (např. kvůli nějaké dys nebo z jiných důvodů) nyní v nové škole prospívají s jedničkami. Vysvětluji si to tím, že v běžné škole nemá učitelka takový přehled o tom, co dítě vyřešilo jen mechanicky – bez pochopení podstaty, případně co opsalo (u nás neexistují žádné hromadné písemky, děti mi své dovednosti a znalosti prokazují denně tváří v tvář a často s jednotlivcem absolvuji celý jeho postup uvažování, takže nedostatky snadno odhalím).
Dotyčnému dítěti nejvíce pomůžete, když se pokusíte rozklíčovat konkrétní příčinu problému a od té se potom odrazíte.
Držím pěsti, aby se vám podařilo nesklouznout k tomu, že se ve snaze potvrdit špatnou úroveň alterškol budete chytat každého neúspěchu dítěte jako důkazu. To by dítěti mohlo velmi uškodit.
Já vás mohu jen ujistit, že coby učitelka v alterškole si kladu za cíl jak zvládnutí učiva (pochopení i schopnost aplikace), tak vytvoření kladného vztahu ke vzdělávání, přičemž nic z toho nesmí být na úkor toho druhého. Ani podle mě není v zájmu dětí vytváření skleníkového prostředí (osobně za skleník považuji i věkově homogenní skupinu zdravých dětí, ale to by bylo velmi obsáhlé téma k diskusi).
Je to jako se vším – existují školy dobré i špatné, právě tak dobří i špatní učitelé… a někdy i nepříznivé okolnosti, se kterými sebelepší učitel nic nenadělá.
Přeju, aby se vám podařilo vše zvládnout ku prospěchu dítěte i k Vaší spokojenosti.
Jana Hrázská
Dobrý den,
v rámci studia píši práci o dětech s poruchou autistického spektra. Ráda bych se zeptala, jaké alternativní školy mohou tyto děti využívat?
Řekla bych, že všechny, které jsou k tomu svolné 😉
Nemyslím, že záleží na typu školy. Záleží na ochotě a schopnostech konkrétního pedagogického sboru a rodičů dítěte.
My stavíme na montessori pedagogice a na projektovém vyučování a děti s poruchami autistického spektra integrované máme. Řadu dalších dětí s PAS máme v domácím vzdělávání (většina z těchto dětí by byla schopna s asistentem fungovat v denní docházce, ale nemají v dosahu školu, která by byla ochotna nebo schopna to zrealizovat). Nenapadá mě jediný důvod, proč by integrace nebyla možná v jakémkoli typu školy, pokud se bavíme obecně. Samozřejmě pro konkrétní dítě zřejmě může být nějaký typ školy vhodnější, ale to už závisí na konkrétním založení a postižení dítěte (a i děti s autismem jsou každé jiné, stejně jako děti zdravé).
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda neznáte nějakou knihu o alternativních školách, kde je přímo popsán učitel/vychovatel alternativní školy? Nejlépe přímo kniha? Děkuji.
Dobrý den,
ráda bych přidala odkaz na nově vznikající alternativní základní školu LETOKRUH v Brně – http://www.skolaletokruh.cz – která bude v září 2014 otevírat první třídu pro 16 dětí.
Předem moc děkuji,
J. Andrésková
Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o pomoc. Mohla byste mi prosím poradit, co je potřeba k založení nestátní školy?
Děkuji moc.
S pozdravem Lucie Bechyňová
Dobrý den
No, je toho hodně. Měli jsme nedávno setkání zakladatelů malých nestátních škol a dohodli jsme se, že pro zakládání nové školy zřídím na tomto webu samostatnou stránku, na které budou i vzory různých žádostí apod. Ale zatím nevím, kdy se k tomu dostanu…
V zásadě je potřeba kupa papírů (ty Vám mohu poslat, když se mi ozvete na mail), vhodná budova (ideálně budova, která už byla zkolaudována jako školské zařízení, jinak se musí zkolaudovat; musí ji schválit stavební úřad a hygiena, musí to mít oddělené dívčí, chlapecké WC a WC pro personál, třídy s dostatečným osvětlením atd.) a souhlas obce a kraje. To, zda seženete dost učitelů (včetně ředitele, který kromě VŠ pedagogického vzdělání musí mít alespoň 4 roky pedagogické praxe), žáků apod. už je na vás, ale to, zda seženete budovu a souhlas obce jsou vnější okolnosti, které na vás až tak moc záviset nemusí… když bude město nebo kraj proti, nehnete se dál, proto doporučuji začít ověřením, zda by město a následně kraj vydalo souhlas pro MŠMT.
Jana Hrázská
Hallo,
ich möchte gerne wissen, wie ich Freilernen/Homeschooling in Tschechien leben kann. Wie muß ich das beim Schulamt beantragen? Für Hilfe bin ich sehr dankbar.
Hello,
I want to know, how I can live in Czech Republic. Where I can apply for homeschooling, which office? I need contact an help.
Thanks.
Dobrý den,
chtěla jsem vás informovat o petici na záchranu lesních školek. na strákách:
e-petice.cz
prosím podpořte svými hlasy, jde o vás!!!
s pozdravem
Jitka
Dobrý den!
Právě zakládáme novou alternativní školu Ježek bez klece, v Brně. Zakládá se na svobodě učení. Ráda bych o ní informovala a také poprosila o podporu v projektu, kde bychom mohli získat peníze na rozjezd (http://www.nastartujtese.cz/projekt/293/jezek-bez-klece/). Myslíme si, že alternativní školství je ta správná cesta, protože hlavní vzdělávací proud má až příliš mnoho nedostatků. Zakladatelka této školy nechtěla pouze nadávat, ale rozhodla se něco pro to udělat:)
Dobrý den,
v prvé řadě Vám chci poděkovat za zajímavý web se spoustou informací pro ty, které zajímají alternativní formy vyučovaní v ČR.
Rád bych ale také upozornil na drobnou chybu uvedenou v kapitole věnované Waldorfské škole. První škola založená Rudolfem Steinerem (resp. továrníkem E. Motlem) v roce 1919 byla ve Stuttgartu pro děti zaměstnanců továrny na cigarety Waldorf-Astoria. Odtud název Waldorf.
Odpověď: Děkuji! Opraveno.
J. H.
Dobrý den.
Jsem německé ženy a mám otázku:
Mé děti jsou v polské škole zdarma.
Mé děti dělat domácí Vzdělávání v Polsku.
Tam, moje děti dělají svou kvalifikaci,
jsou celostátně uznávané.
Tato škola je uznána v České republice?
Pak bychom chtěli žít v České republice.
Co autorita mi odpovědět?
láska pozdravy
Heike Krempoli
(Krempoli@gmx.net)
dobry den,rada budu ucit dite doma a rozvijet jej dle mych predstav
Dobry den, rad bych Vas upozornil na neplatny odkaz na „ramcovy vzdelavaci program pro zakladni skoly“ (1. odkaz pod obrazkem na strance); odhadem nahradni odkaz by mohl byt: http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-program-pro-zakladni-vzdelavani.
Dekuji za existenci tohoto webu.
Odpověď:
Díky!
J. H.
Dobrý den, jsem studentka a z vašich stránek jsem si krásně načetla stručné, ale výstižné charakteristiky alternativních škol, za to děkuji. Ale co mě zaráží, je to, kolik pravopisných chyb jsem objevila. Ano, asi se projevuje má učitelská deformace, ale zrovna na stránkách o škole, bych nečekala základní chyby v interpunkci. Myslím, že by bylo vhodné to opravit. Nevím, kdo web píše, ale takhle je to pro ostudu učitelů.
S pozdravem
studentka Lenka
Dobrý den, chtěli bychom nedaleko Plzně založit klubík dětí, které se připravují na domácí studium, nebo jsou již oficiálně domoškoláky. Ale samozřejmě by klub byl otevřen i dětem, které mají jakýkoliv druh alternativního vzdělávání, nebo by k nám zkrátka jen chtěly chodit. Líbí se nám propojování informací o světě tak, aby se děti přirozeně učily ze zkušeností, věci si mohly ohmatat, vyzkoušet a poznávaly je v souvislostech a zcela přirozeně a nenásilnou cestou. Klub by měl být určen předškolním dětem a mladším školákům. Chtěla jsem se zeptat, jestli s něčím takovým již máte zkušenost, popřípadě jestli máte nějaké rady a typy, které by se nám mohly hodit. Děkuji 🙂
Odpověď: Doporučuju facebook – konkrétně skupinu pro domácí a komunitní vzdělávání: https://www.facebook.com/groups/212767718876492/?fref=ts
J.H.
Dobrý den. Nevíte prosím zda se nechystá nebo již není nějaká dobrá škola v okolí Dvora Králové, Trutnova apod.? Zatím jsem nic neobjevila. Potřebovali bychom tak za 3 roky. Máme zkušenosti s Waldorfem,ale nebyli bychom tak vybiravi. Hlavně ne „normalka „, nebo byla nějaká osvicenejsi.
Moc děkuji za odpověď
Odpověď: http://www.inovativnivzdelavani.cz/mapa-inspirativnich-skol2/
J.H.
Dobrý den,
prosím bylo by možné zařadit naši školu Kairos, základní škola, která inspiruje, mezi školy s Jenským plánem? Děkuji pěkně.
Odpověď: Přidána. J.H.
Vážená paní Hrázská,
zajímalo by mě, o jakou legislativu se v současnosti opírá alternativní školství v ČR? Po tolika novelách Školského zákona mi už tento připadá nesmírně nepřehledný a uvítala bych doporučení, v které části hledat poučení o právních informacích, týkajících se právě fungování alternativního školství, které by byly relevantní pro rodiče potenciálních žáků těchto škol.
Předem velmi děkuji za odpověď.
Odpověď:
Pro alternativní školy platí stejná legislativa jako pro všechny ostatní. Rámcový vzdělávací program umožňuje mnohé – většina škol pouze nevyužila jeho možnosti.
J. H.
Nově zakládaná škola v Blansku hledá paní učitelku. Školu zakládají aktivní rodiče, kteří už mají několikaleté zkušenosti s provozem lesní mateřské školy. Cituji: „Naše vize je otevřít první skupinu v září 2016, tudíž nástup je od září, očekáváme však vlastní zainteresovanost na přípravě již dříve ve spolupráci s námi. Peníze dle tabulek. Smlouva/DPP/DPČ záleží na dohodě. Jsme otevření vzít dva lidi na DPP, kteří se budou střídat nebo jednoho člověka na plný úvazek, kterého v případě potřeby zastoupí ředitel (toho škola už má). Rovněž budeme muset najít člověka do družiny. Směřování – žádný vyhraněný směr, naše zacílení je komunitní škola, která nebude striktně orientována směrem Montessori, Waldorf, Intuitivní pedagogika, Respektovat a být respektován, Začít spolu atd. Rádi bychom od každého „to nejlepší“, od každého něco, co bude nám a hlavně „dětem“ a pedagogovi vyhovovat.
Jednoduše, pokud najdete toho pravého člověka, myslím, že se vzájemně dohodneme.“ Kontakt třeba přes mě, předám. klara.kucerova@post.cz
Dobrý den, chtěl bych tyto informace využít do své seminární práce o alternativní výchově ve školách, chtěl bych se prosím poradit jak tuto stránku doslovně ocitovat? Předem děkuji za odpověď. Popřípadě, jestli budete tak hodní pošlete mi Váš návrh ocitovaní.
Základní škola Horská 256 Vrchlabí
hledá od 1. 9. 2016
kvalifikovaného učitele pro spojený 1., 2. a 3.ročník
třídy s alternativními prvky
(Montessori, lesní pedagogika, respektující přístup).
Podmínkou kurz Montessori, praxe.
Možnost získání obecního bytu.